Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální určení vhodného technologického postupu výroby bezpilotního prostředku metodou FDM
Hubáček, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem materiálu a technologie pro 3D tisk letadel pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro testování bylo zvoleno 9 materiálů, které jsou dostupné pro tisk touto metodou a mají zajímavé charakteristiky pro tisk bezpilotních létajících prostředků. Pro zjištění mechanických charakteristik každého materiálu byla použita tahová zkouška podle normy pro plasty. Materiál v této zkoušce musel splnit určitá kritéria zásadní pro tisk letadel, aby mohl pokračovat do další části experimentu. Následovala zkouška trojbodým ohybem na křídle. Zde byly testovány dva segmenty kořene křídla s lepeným spojem a samostatný segment křídla. Na základě výsledků tahové zkoušky a zkoušky trojbodým ohybem křídla se hledala souvislost mezi těmito zkouškami. Bylo experimentálně zjištěno, že materiál PLA, který se v současné době již pro tisk letadel používá, nebyl překonán. Materiály s lepšími předpokládanými mechanickými vlastnostmi byly nakonec znevýhodněny jejich horšími technologickými vlastnostmi.
Experimentální určení vhodného technologického postupu výroby bezpilotního prostředku metodou FDM
Hubáček, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem materiálu a technologie pro 3D tisk letadel pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro testování bylo zvoleno 9 materiálů, které jsou dostupné pro tisk touto metodou a mají zajímavé charakteristiky pro tisk bezpilotních létajících prostředků. Pro zjištění mechanických charakteristik každého materiálu byla použita tahová zkouška podle normy pro plasty. Materiál v této zkoušce musel splnit určitá kritéria zásadní pro tisk letadel, aby mohl pokračovat do další části experimentu. Následovala zkouška trojbodým ohybem na křídle. Zde byly testovány dva segmenty kořene křídla s lepeným spojem a samostatný segment křídla. Na základě výsledků tahové zkoušky a zkoušky trojbodým ohybem křídla se hledala souvislost mezi těmito zkouškami. Bylo experimentálně zjištěno, že materiál PLA, který se v současné době již pro tisk letadel používá, nebyl překonán. Materiály s lepšími předpokládanými mechanickými vlastnostmi byly nakonec znevýhodněny jejich horšími technologickými vlastnostmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.